هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت به چه عواملی بستگی دارد؟!

بطور کلی هزینه های سایت ها به 3 دسته تقسیم میشوند که در این مقاله قصد داریم تک تک این موارد رو مورد بحث و بررسی قرار بدیم.

دسته ی اول هزینه های طراحی سایت مرتبط با هاست و دامنه و تعدادی موارد دیگر هست که بطور مداوم باید پرداخت شوند. البته این بخش رو میتوان به خود کارفرما محول کرد، درصورت عدم اطلاعات و دانش کافی کارفرما میتواند برای خرید این موارد از طراح کمک گرفته و یا بطور کامل تهیه این موارد را نیز به طراح محول کند.

هاست چیست!؟

همه ی سایت ها در بستر اینترنت در فضایی قرار میگیرند که ب اصطلاح به آن هاست گفته میشود. شرکت های مختلفی جهت ارائه ی هاست در سطح جهانی و داخلی نیز وجود دارد، اما انتخاب یک هاست مناسب نیز فاکتور های خاص خودش را دارد.

عوامل مهم برای انتخاب هاست چیست؟

از سری مواردی که میتوان به آن اشاره کرد، در ابتدای فضای مورد نیاز هست که با توجه به حجم اطلاعات و یا مواردی که در سایت مورد نظر نیاز هست سنجیده میشود، بطور کلی برای انتخاب یک هاست خوب بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید تا بعد از صحبت درباره ی سایت مدنظرتون شمارا در خرید یک هاست مناسب راهنمایی کند.

دلایل اهمیت هاست؟

با کمی جستجو در سایت های مختلف متوجه خواهید شد که هاست های مختلفی در حال ارائه هستند که برخی قیمت های کمی نیز دارند و سوالی که مطرح میشود آن است که چرا از هاست های ارزان استفاده کنیم؟!

هاست ها منابع و امکانات مختلفی دارند. هاست های ارزان قیمت مسلما از منابع و امکانات خیلی کم و محدودی برخوردار هستند که این میتواند به سایت لطمه وارد کند که مشکلات ناشی از آن، کم بودن شدید سرعت سایت، عدم امنیت کافی ، نداشتن پشتیبانی و یا پشتیبانی بی کیفیت و نا کار آمد و … .

دامنه چیست ؟

دامنه در اصل همان آدرس و نشانی سایت شماست بعنوان مثال دامنه این سایت Niloofarvafaei.ir است. پس میتوان گفته که دامنه از 2 بخش نام دامنه و نوع آن تشکیل شده است. ( نام دامنه niloofarvafaei  و نوع دامنه نیز ir میباشد. همچنین باید گفت که نام دامنه نمیتواند تکراری باشد ) دامنه ها انواع مختلفی دارند که با توجه به کاربرد آنها میتوانیم از آنها استفاده کنیم. مثال دامنه ی ir  یک دامنه ی داخلی و مختص کشور ایران است. انواع دیگر دامنه مثل com, org, gov, art, info, web, net, ac, ….

هر کدام از این دامنه ها برای کاربرد خاصی استفاده میشوند، بطور مثال دامنه ی com یک دامنه ی تجاری و بین المللی است و معمولا کسب و کار های بزرگ از آن استفاده میکنند.

تفاوت دیگری که در بین دامنه ها وجود دارد بحث قیمت آنهاست. دامنه ی ir به نسبت دامنه های دیگر قیمت مناسب تری دارد.

چه دامنه ای انتخاب کنیم؟

برای انتخاب دامنه باید کسب و کار شما مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که نیاز به سایتی فروشگاهی دارید و برای ادامه ی فعالیت در آینده نیز تصمیم جدی دارید، پیشنهاد میکنم از چند دامنه استفاده کنید، این مورد در برند سازی کار شما بسیار نقش به سزایی دارد.

دلیل آن این است که اگر شما بطور مثال یک دامنه را با نوع ir خریداری کردید، پس از مدتی با گذشت فعالیت شما و به دست آوردن مشهوریت در بین مشتریان و کاربران خود، ممکن است افرادی سودجو قصد سو استفاده ازبرند شما را داشته باشند و دامنه ی شما را با نوع com برای خودشان ثبت کنند و از اسم برند شما به سود خودشان استفاده کنند. چون هر نام دامنه ای فقط در یک نوع میتواند باشد.

(niloofarvafaei.ir  با niloofarvafaei.com یکی نیست، و هرکدام یک دامنه ی مجزا است همچنین niloofarvafaei.ac و دیگر دامنه ها نیز میتواند آن را متفاوت کند، پس اگر کسی قصد سو استفاده از نام برند شمارا داشته باشد میتواند از نام دامنه ی شما در انواع دیگر آن استفاده کند.) پس پیشنهاد میکنم در صورت خرید دامنه، چند دامنه ی مرتبط را نیز خریداری کنید تا از این کلاهبرداری جلوگیری کنید. (مثلا دامنه ی ir و com)

نتیجه!؟

هاست و دامنه از طریق شرکت های مشخص برای مدت مشخصی خریداری میشوند ( مثلا برای یکسال )، درواقع شما این موارد را برای همین زمان اجاره میکنید و پس از گذشت مدت زمان تعیین شده ی آن مجدد باید هزینه ای برای تمدید آنها پرداخت کنید.

 

دسته ی دوم هزینه ها، هزینه ی اصلی سایت و پیاده سازی آن است، که این هزینه تنها یکبار پرداخت خواهد شد. هزینه این بخش متناسب با امکانات مدنظر برای سایت برآورد میشود. از جمله این امکانات میتوان به مواردی که در انتهای این صفحه آمده اشاره کرد. همچنین در ادامه به بررسی برخی از این امکانات میپردازیم.

امکان ثبت نام از طریق شماره موبایل در سایت

این مورد امکانات خیلی زیادی به همراه دارد و مهم ترین آن احراز هویت کاربران است،کاربر که احراز نشه کلی گرفتاری برای سایت ایجاد میشه، اگه یه نفر بیاید توی سایت شما خریدی بکند که فیشینگ هست ( یعنی از کارت بانکی دزدی باشد ) و شما مشخصاتی ازش نداشته باشید باید به مراجع قانونی جواب پس بدید و اگر نتوانید اطلاعاتی از اون کاربر ارائه بدید ممکنه مشکلاتی مثل بسته شدن حساب بانکی براتون ایجاد شود. این یه واقعیتی است که آدم باید توی کسب و کار حواسش به صد جا باشد تا اعتبارش بالا برود …

بالاخره ما میدانیم نگهداشتن یک کسب و کار واقعاً سخت است ، مخصوصاً وقتی چندتا کارمند دارید و ثبات کاری اونها خیلی مهمه بنابرین سعی کنید ورود و ثبت نام پیامکی رو داشته باشید که کاربرانتون رو احراز هویت کنید!